Alla inlägg under maj 2011

Av Tess Dess Nea - 26 maj 2011 17:59

Okej idag hadé vi idrotts dag som Event eleverna ordnade med (trodde inte detta var typen av evangemang de skulle ordna men det var det tydligen). Jag hade i alla fall bestämt mig för att skolka efter halva dagen då uteaktiviteterna som irländskjulafton skulle börja (alla som sett mig göra irländsk julafton vet hur yr jag blir),   men efter att jag sett laget och innelekarna var avklarade blev jag så pass possitiv så jag var med hela dagen! Skräll! Så idrottsdagen var mer lyckad än jag trodde den skulle va. Men lyckades ändå bli helt totalt dissad av två personer under dagen. Konstigt nog var det inte Dess och Linnea den här gången (ne jag skoja bara de är helt sjukt underbart skabbiga, elle ja....). Men i alla fall först blir vi dissade av en som hellre sitter själv än äter med oss.... Känndes la så där. Sen var det en dryg tjej i min grupp som man fick dra orden ur, och hon var helt dryg mot mig hela tiden. Så dissad var alltså dagens ord men ändå gick det ganska bra och Dess och Linnea gjorde mig glad igen. Tills det att jag såg Dess betyg och förstod att jag suger!Så nu sitter man här helt depp igen... Ne skoja bara jag har faktiskt kommit över detta. Gjorde det ungefär i samma stund som jag kom innanför dörren och drack min och Linneas nyinköpta cola.


Oj nu kom jag på en sak jag glömt berätta, jag flyttar snart! Så då får mamma och pappa komma ner med släpkärra och så blir det till att bära sakre upp och ned för trappor. Fast det dör man väl inte av. Särskilt som man bara ska flytta ner en våning till ett eget litet rum ;)


/// Tess   

Av Tess Dess Nea - 25 maj 2011 19:26

Hej allihopa!

Idag har jag och de andra gatubarnen upplevt det värsta provet i våra liv! Det var inte så att det var svårt, att vi inte hade förberett oss (vi hade faktiskt fått ut frågorna en vecka innan och fick ha allt material med oss under provets gång) Nej det var mer så att vi satt där och skrev konstant i fyra timmar!


Theres sa efteråt att hon va nära på att börja gråta och jag och Linnea satt och lekte hysteriskt med ett papper med fram och tillbaka med fötterna under bordet. När vi satt där och skrev skrek jag "panik" några gånger, och Theres som har utvecklat en sjuk paranoid rädsla för mig blev förståss lika rädd varje gång.


Men, sedan kom vår belöning! Det var avslutning på draman idag och vi åt tårta, kakor, bullar o vindruvor tills vi nästan sprack :) Theres frågade faktiskt  "Dör inte du snart?" och hon lät oroväckande seriös.


Så, nu ska man ägna resten av kvällen åt att proppmätt sova i soffan med Glee i bakgrunden. Mysigt värre :)


PUSS på er allihop!


//Dess   

Av Tess Dess Nea - 25 maj 2011 11:31

Okej måste bara berätta om en helt sjuk sak jag gjorde i måndags när jag kom tillbaka hit ner till Halmstad. Anledningen till att jag inte skrivit om det idigare är att jag försökt förtränga denna sjuka grej. Så här var det i alla fall. Jag var påväg ifrån resecentrum upp mot vårt hus, helt slut var jag (som ni nog kommer förstå). Helt plötsligt bara några meter ifrån huset stannar en bil intill mig och räcker ut en broshyr genom fönstret. I tron att de åkte runt och delade ut broshyrer tog jag den och gick. Då hör jag en röst på danska som ropar efter mig " Hallå vi ville bara fråga efter vägen". Jag går tillbaka till bilen med broshyren som tydligen handlade om trav då de ville hitta dit. Jag sa förlåt och sprang där ifrån. Låter kanske inte så sjukt här (eller så låter det sjukare, vet inte riktigt vilket) men det var i alla fall helt sjukt. De skrattade ganska gött efteråt de där danskarna. Själv la jag mig på sängen och asgarva när jag kom hem. Linnea undrade nog va fan det var för fel på mig.


Så nu vet ni, fråga aldrig mig efter vägen om ni inte vill riskera att bli av med er broshyr!


/// Tess   

Av Tess Dess Nea - 23 maj 2011 16:32

Så nu sitter jag här på tåget på väg ner till halmstad då. Anledningen till att jag åker ner på en måndag? Jo vi hade lyckan att vara lediga idag, eller ja lediga och lediga... Alla duktiga ungar (pluggisar)   som var klara med historian fick ledigt denna lektion och eftersom alla andra lektioner var inställda på grund av att lärarna skulle rätta nationella prov så blev vi lediga. Så idag har jag tillbringat dagen hemma med att göra ingenting, eller ja en liten del av dagen gick faktiskt åt till att gör läxor men eftersom jag nu suttit närmare en timme på tåget har jag nu officiellt tröttnat på läxor och det är anledningen till detta spontana blogginlägg.


Förutom att bara va hemma och ta det lugnt har jag faktiskt hunnit med ganska mycket i helgen. I lördags kom min kusin till stan och hälsade på och med sig hade han sitt lilla barn Hugo, en riktigt gullig liten kille, som förmodligen kommer bli lika galen som sin far (min kusin). Sen i söndags kom farmor hem eftersom hon ville träffa sitt favoritbarnbarn- mig!!! Så då hade vi premiär hemma för grillsäsongen, kyckling och spett med korv och champinjoner blev resultatet. Sket gött!!


Det var la i stort sett hela helgen sammanfattad då... Nu är man snart i Gbg där man ska möta upp lilla galningen Desirée för att sedan fortsätta färden ner mot Halmstad.


/// Tess  

Av Tess Dess Nea - 20 maj 2011 10:54

Historiaprov om en halvtimme. Åka hem om tre o en halv timme. Theres ska hämta ett matkort om fem minuter. För en timme sedan pratade vi om Irland.


Rolig dag? :)

Av Tess Dess Nea - 19 maj 2011 10:06

Haha Theres nu kommer du att bli ÄGD! För visst, du hann före mig och skriva om det fantastiska Torsk-fenomenet, MEN, och lägg märke till MEN, det jag kommer att skriva om nu är det som du GLÖMDE och, enligt min personliga åsikt är detta liite bättre ;)


Föreställ er detta framför er. Samhällskunskapslektion en onsdagseftermiddag. Läraren håller på och snackar om konflikter i mellanöstern. Nästa vecka ska vi ha en slags "salstenta" på detta, vilket innebär att man typ skriver en uppsats, fast på lektionstid och man får ha med sig allt material och anteckningar och sånt till lektionen. Låter det som fusk? Då får ni höra den ultimata förklaringen på detta, och nu citerar jag läraren rakt av:


"Om ni ska skriva en rapport eller en artikel till en tidning sitter ni ju inte först och läser på all information, och sedan går och låser in er i en sketen skrubb och spyr upp alltihop"


Hm. Det fick inte samma slagkraftiga totalt hysteriskt roliga effekt såhär i skrift. Men ansträng er noga, tänk er klassrummet, tänk er lärarens seriösa min när han säger det och släng sedan på en charm á la Mårten så har ni det. Så, dör ni av skratt nu? Det gjorde jag! Vi såg en film i en timme efteråt och jag kunde knappt andas under hela tiden för det var så sjukt kul. Jag tror äntligen att vi börjar känna oss hemma här.


//(skrattande) Dess    

Av Tess Dess Nea - 19 maj 2011 08:50

Okej så här är det, anledningetn till att jag sitter här och skriver så tidigt på morgonen är för att hinna före Dess.  Jag vill ju vara den som ger er tipset om världens konstigaste låt som man aldrig lär glömma. En slemmig torsk. Allt började för några dagar sedan då jag satt inne i mitt och linneas rum och hade panik- riktig panik för ovanlighetens skull. Helt plötsligt får jag infallet att söka på torsk på Spotify. Gissar vad jag hittar, jo en låt som heter en slemmig torsk.   När jag visade låten för Dess blev hon så frälst att hon ringde upp sin lilla kille och tvingade honom att lyssna på den, och han blev också frälst.    Så kom ihåg nu allihop om någon tipsar er om denna sjuka torsklåt, så var det vi som började sprida den runt till folk!


Var nåt mer jag borde berätta tror jag men kommer inte på vad... Kanske är det för att jag äntligen köpt kakor och inte kan tänka på annat än att äta upp varenda smula. För er som inte vet har jag under hela gårdagen gått runt och tjatat om mina chokladkakor, ni vet de där kakorna med små chokladbitar i som är så jävla goda. I alla fall gick det så långt igår att jag nästan gick och köpte kakor halv åtta på kvällen, men kände mig lite halvt störd av att ens tänka tanken så det blev inget med det. Men nu (halv nio i morse) har jag alltså gått fram i regnet för att köpa dessa underbara små saker. Mums mums.


Ja i alla fall det jag vill ha sagt är en slemmig torsk en slemmig torsk i en brödrost!


//   Tess

Av Tess Dess Nea - 16 maj 2011 20:52

Geografi, ett mycket plågsamt måndagsnöje.

Jag har läst om vulkanutbrott och kolsyra som förstör jorden, om litosfären och om tsunamis i Thailand. Någon som känner att dessa ämnen kan kopplas samman? Läs kapitel fem i boken med den vietnamska kvinnan som är på väg till marknaden med sin paprikaskörd på framsidan så får ni veta svaret. Det bästa är att det är en korg jordgubbar på bilden, höll på att skratta ihjäl mig av det.


Dagen för övrigt kändes meningslös, dock fick jag och de andra reda på lite gullig information om meritvärde och meritpoäng, och journalisthögskolor har lägsta antagningspoäng 19,50 och därmed är mina chanser där redan ganska bortblåsta.


Det enda man kan glädjas åt just nu är att när man plågas med geografiprov imorgon kommer de andra sitta och ha nationellt i Matte B, en kurs man redan avslutat!


//Dess   

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards