Alla inlägg under mars 2012

Av Tess Dess Nea - 29 mars 2012 13:28

Bori är en aning egotrippad - precis som med muffinsen trodde hon att jag hade snott hennes blogg nu när jag loggade in här för att skriva en rad. Och sedan ska hon inte säga någonting när det i själva verket är hennes pojkvän som snor grejer på riktigt. Mina chips menar jag nu. Fast i ärlighetens namn är jag bara glad att jag blev av med de chipsen, han hade så rätt: de var på tok för starka.


Hur som helst, eller likförbannat, som Theres tycker om att man säger lite när som helst, så är detta en slags sorglig avslutningsdag. Idag kommer två av de tre trevliga åka hem + Bori, och vi alla kommer va ifrån varandra minst en vecka för det är påsklov. Sedan ska jag och en av de andra tre trevliga vara borta ytterligare två veckor och leka att vi är journalister på våra små praktikplatser. Även om det ska bli spännande så kommer det kännas sorgligt att vara utan de små djuren så länge.


Trots det fanns det glädje i vårt avsked, i alla fall igår då vi åt pizza! Innan det blev vi även intervjuade angående vårt coola manus av TV4 så snart kan ni se fyra små saker göra bort sig på TV4 Hallands lokalnyhetssänding.


Tvingar härmed SVESSON att skriva något nytt inlägg innan jag o Tess kommer tillbaka. Det är en ordern, din sjuka sik-fanatiker.


//  



Av Tess Dess Nea - 21 mars 2012 22:14

Hej alla vänner. Egentligen är jag för trött/hyperaktiv/utmattad/speedad för att få lov att skriva något här (de borde sätta någon form av hyper-lås på den här bloggsidan) men jag gör det i alla fall bara för att allt varit så sjukt skumt underbart konstigt de senaste dagarna.


Idag, till exempel, drog vi ner med klassen till Göteborg och fick höra några skåningar sjunga "sen sa du hej då och gick" och en mycket arg granodlare i ett videoinslag. Som att detta inte räckte för att göra vår dag träffade vi på en kär gammal bekant i gul kappa (hon har tydligen slutat gå runt utanför vårt hus i väntan på saft) som gjorde oss ännu gladade!! 


Sen när vi kom hem var det dags för oss att göra sönder både tvättmaskinen och torktumlaren. Thereses tvätt blev inlåst och var helt dyblöt när vi lyckats bryta upp dörren på tvättmaskinen och torktumlaren stannar var 10:e minut. Som om detta inte var nog så har Lenin oväntat nog klivit in i våra liv och fått Theres att ligga och skaka i dödskramper på mitt golv. 


Imorgon är det UF-mässa. Hur i hela friden ska detta älskade sjuka galna gäng kunna bete oss normalt bland folk?

Det återstår att se helt enkelt.



Hälsningar den enda som skriver här jämt för hon har inget bättre för sig,

även känd som   

Av Tess Dess Nea - 18 mars 2012 14:47

Hallå där alla läsare!


Nu är jag tillbaka igen. Både hit till bloggen och tillbaka till livet, på sätt och vis. Har varit lite borta ända sedan i fredags från ca 23.00 fram till nu när jag och Tess nyss varit ute o vandrat i den sjuka dimman. Jag och hon har fått ett lite speciellt band under dessa dagar, vår lilla familj delades nämligen upp i två läger när vi gick ut i fredags. Bori och Nea såg The Corner ur ett annat perspektiv medan jag o Tess hade på oss fylleglasögonen. Kul hade vi i alla fall. 


Men snart äre ny vecka och denna kommer att bli ganska krävande! På onsdag bär det av till Göteborg för en visit till en eventuellt tvungen men någon oönskad framtid: journalisthögskolan. Vem vet, det kanske är bättre än vad man tror? På torsdag äre UF-mässan som vi kommer få fixa o planera inför hela veckan. Hoppas det blir kul där med.


Nu ska jag återgå till att dampa lite med min mobil som fått för sig att inte skicka några sms, vilket kan leda till något så tragiskt som att en klocka kommer att läggas upp på Blocket. Det vill vi ju naturligtvis förhindra, men håll utkik ut i fall att, jag kommer lägga ut den till billigt pris.


Ha det så bra!


//  

Av Tess Dess Nea - 6 mars 2012 20:37

  Hej alla små läsare. Kände att det var dags för mig att leta upp bloggen igen och skriva av mig. Lite taskigt att låta Dess göra alla inlägg liksom. Sen underlättar det ju också att man faktiskt för en gångs skull har något att skriva om, och som den äkta journalist jag är så vill jag ju hinna först med nyheter  


I alla fall, vi tre små djur begav oss över helgen i väg till stockholm på ett mycket hemligt uppdrag. Vi fick nämligen en jättebra utbildning i hur man jobbar som grävande journalist, så nu är vi på väg mot ett riktigt stort scoop. Vilken typ av scoop det rör sig om kan jag ju inte avslöja men det lär bli något riktigt stort så håll ögonen öppna!  


För er som inte var med kan det kanske låta lite tråkigt att tillbringa en hel helg med att utbilda sig men det var faktiskt riktigt roligt! Kanske främst eftersom alla andra som var där också var enormt journalistik intresserade, och lika seriösa som oss. Inte ofta man möter såna människor. Så förutom en utbildning blev vi även frälsta på att vara med denna grupp av människor, så vi signade upp oss på vart enda uppdrag vi kunde komma på (okej, kanske inte men vi anmälde oss faktiskt till att bli medhjälpare till nästa utbildning, så det kan nog bli riktigt kul).   


Så med andra ord en riktigt lyckad helg med mycket inspiration och laddad med hur mycket kunskap som helst! 


Jag tror att ni läsare tror att det inte går att toppa detta, och jag vet inte ens om det jag ska skriva faktiskt gjorde det men igår hade vi på tidningen världens gulligaste intervju. Vi fick nämligen träffa en riktig kändis face to face (vi har ju pratat med andra förut och Dess och Linnea har ju träffat kändisar, men jag har inte fått göra det så det var stort för mig). Jag och Dess fick nämligen intervjua en riktig hundexpert och om ni läser vår söta Hallå Halmstad tidning så får ni se vem denna grymma människa är. I alla fall. Med andra ord från en kanonhelg till en kanon måndag, och veckan ska inte bli sämre. På torsdag drar vi nämligen vidare mot Göteborg och besöker media dagarna. Och träffar en gammal bekant   


Så nu vet ni hur vi haft det, eller ja   


För övrigt har vi här nere upptäckt en mycket konstig sak. En av oss här ser nämligen ut som en surikat i profil även frammifrån (nämner inga namn men det är jag)  


//   Tess 

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards