Alla inlägg under januari 2012

Av Tess Dess Nea - 29 januari 2012 17:03

Jag gissar att ni har svårt att tro era ögon nu, för vem är det som bloggar?       

Jo, tro det eller ej så är det:   !!! Kommer ni inte ihåg vem som har den smilien så är det Néa, i egen hög person!    

Nu blev ni väl allt chockade? Jag har varit extremt frånvarande på bloggen och har fått både hot-mail och treuddar efter mig, men det som tillslut fick mig tillbaka var Paniken. Och då syftar jag inte på Tess - det schitzofrena djuret med panikångest-attacker, utan Paniken man får när människan i rummet mitt emot kommer hem klockan tre på natten med någon skum kille med små fötter (ja, på morgonen stod jag i hallen och kollade på hans skor.. och ja, det gör att jag också är skum, men nu kommer jag av mig från ämnet..). Ända sedan han gick iväg (halv tolv) fram tills nu har människan i rummet mitt emot vrålat ut långa, smärtfyllda kärlekssånger till musik på en skrålig mobilhögtalare. Varför lär jag mig aldrig att inte stanna kvar i Halmstad utan de andra tre3vliga? Jaja,jag hoppas att jag snart är tillbaka med mitt nästa inlägg - som blir mitt tredje - och att jag inte försvinner spårlöst igen..

//   

Av Tess Dess Nea - 23 januari 2012 20:50

Hej alla glada!


Idag var första dagen på denna vecka som fått namnet fyra år tvåtusentolv. Vi anlände såklart till Halmstad igår med tåget, och blev förvånade över det vita som låg på marken. Snö! Här nere i södra Sverige kan det väl ändå inte komma någon snö? Vi "norrlänningar" blev i alla fall förvånade över detta överraskande moment och fick akta oss för att inte halka på vägen hem. Dock hann vi glömma bort snön över natten så morgonen fick ägnas till att i panik skrapa rutorna på Theres(e)s bil. 


Som tur var kom vi till slut iväg till skolan, och kom faktiskt i tid! Vi fick sedan svaret på hur vi lyckats med detta, Therese har ju nämligen en Volvo, och de accelerar ju snabbast. Av alla bilar? Nej, inte av alla... För er som inte fattar så kan jag berätta att det är detta som gör att vi kan överleva mattelektionerna. Kärlek sänder vi anonymt till vissa människor. 


Dagen fortsattes sedan sedvanligt alldeles galet med en hysterisk mamma på filminspelning i en rättegångssal, jag som gjorde mig skyldig till att förstöra ett bordsben, en vaktmästare låg död i Naturkunskapssalen med tröjan ut och in. 


Nu ska vi avsluta dagen med lite mys uppe hos Bori och Linnéa tillsammans med den nakene manliga ormen/pennen, som är allra godast i sin nakna manlighet. Jag hör nästan hur jag och Bori  börjar sjunga på vår låt; "om du var vaken, skulle jag ge dig, allt det där jag aldrig ger dig....."


Många fina internhälsningar 

//  

Av Tess Dess Nea - 13 januari 2012 21:09

Godkväll alla där! Tre trevliga o Bori sitter o har fredagsmys. Vi äter upp thereses chips, eller kanske borde vi stoppa dem i öronen för att slippa tjatet från vår kära färs!! Hon blir tydligen hyperaktiv när hon är trött. Så kanske borde vi stoppa henne i säng..? Fast då kanske vi alla snart tvingas höra när therese berättar för Bori att hon "kommer om fyra minuter".. för att avslöja den kryptiska rubriken så kan jag berätta att vi har skapat ett band! Widell, Ingemarsson, Svensson och Peterson bildar tillsammans WISP!! Så vet ni det :p bloggar dess-utom från mobilen nu, o jag hittar inte smiley-knappen, så ni får nöja er med att veta att jag är W:t i WISP :D puss o kram!!

Av Tess Dess Nea - 12 januari 2012 19:05

Såg precis att ingen av oss tre små bloggare skrivit sedan i julas. Detta gjorde mig lite rädd då jag kan tänka mig att vissa andra som läser den här bloggen (om nån nu faktiskt gör det) ska tycka att vi är otrevliga och vi vill ju inte behöva byta namna på bloggen så bäst att ta tag i allt innan det går så långt.   


Måste börja med att berätta en stor nyhet: vi har under veckan fått en extra medlem i "skövdemaffian" den utlovade fyrliga :) Lilla Bori! En person som jag precis upptäkt en hemsk sanning om, de fina kloka rubriker hon så ofta verkar ha på sin egen blogg (http://boripeterson.bloggplatsen.se/) är inte alls hennes egna. Hon har hittat dem på nätet. Fy på dig Bori, lura folk att tro att du är någon sorts geni.  


För övrigt vet jag inte vad mer som är nytt här nere förutom att vi faktiskt har lektioner på riktigt, och att jag gjort klart mitt arbete innan Dess gjort sitt! Måste vara första gången   


Så nu ska de av oss som är klara eller bara villiga att lägga ifrån sig läxorna gå upp till Linnea och Bori och slå på en riktigt bra film, ta fram godis och bara "feta ner oss" som Bori skulle säga.


Innan jag gör det vill jag bara påminna om att vi faktiskt kallas tre trevliga av en orsak, även om det kanske verkar som om det bara är två som skriver här (ja jag syftar på dig Linnea)  


Ha det gött!


// Tess  




Av Tess Dess Nea - 12 januari 2012 19:05

Såg precis att ingen av oss tre små bloggare skrivit sedan i julas. Detta gjorde mig lite rädd då jag kan tänka mig att vissa andra som läser den här bloggen (om nån nu faktiskt gör det) ska tycka att vi är otrevliga och vi vill ju inte behöva byta namna på bloggen så bäst att ta tag i allt innan det går så långt.   


Måste börja med att berätta en stor nyhet: vi har under veckan fått en extra medlem i "skövdemaffian" den utlovade fyrliga :) Lilla Bori! En person som jag precis upptäkt en hemsk sanning om, de fina kloka rubriker hon så ofta verkar ha på sin egen blogg (http://boripeterson.bloggplatsen.se/) är inte alls hennes egna. Hon har hittat dem på nätet. Fy på dig Bori, lura folk att tro att du är någon sorts geni.  


För övrigt vet jag inte vad mer som är nytt här nere förutom att vi faktiskt har lektioner på riktigt, och att jag gjort klart mitt arbete innan Dess gjort sitt! Måste vara första gången   


Så nu ska de av oss som är klara eller bara villiga att lägga ifrån sig läxorna gå upp till Linnea och Bori och slå på en riktigt bra film, ta fram godis och bara "feta ner oss" som Bori skulle säga.


Innan jag gör det vill jag bara påminna om att vi faktiskt kallas tre trevliga av en orsak, även om det kanske verkar som om det bara är två som skriver här (ja jag syftar på dig Linnea)  


Ha det gött!


// Tess  




Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards