Alla inlägg under september 2012

Av Tess Dess Nea - 21 september 2012 11:35

Förlåt! Jag vet det var ett tag sedan lilla jag bloggade men nu är jag tillbaka igen!:D inte alls för att jag sitter uttråkad på ett tåg på väg hem som jag gör det utan helt för att jag saknar bloggen^^ ja okej kanske beror lite på det men om jag ska vara ärlig saknar jag bloggen!:) Men om vi ska vara rättvisa så är det inte bara jag som borde sägs förlåt!!!:) tkr sj borde skicka blommor nallar och allt annat möjligt till mig!! Här hade jag trott att jag skulle få se mina små djur! Om bara för en kort vinkning, men nej! Sj ska så klart välja att köra tågen en helt sjuk väg!!! Bra jobbat där!!:s men ja får se fram emot nästa helg istället!!:D Men ja helgen blir inte helt dålig!! Vet ni varför???:0 jo det är långhelg för mig (å ja ni andra små djur vet hur jag gillar, och tjatar om långhelger) :D dessutom ska jag bli nolla efter alla andra! Ja den planerade mini nollningen blev inte av förra veckan men nu jävlar är det dags! Jag en dude, och så lite sprit, och en utgång! FårVäl se vad som händer!!:DMen innan det ska jag färga håret! Igen? Tänker de som vet att jag gjorde det förra veckan! Har du din mupp färgat håret tänker alla ni andra!!:D å svaret är ja!!! Efter att min stolta pojkvän färgade mitt hår rött förra veckan ska jag nu färga om det igen!:) anledningen? Jo trots en mycket stolt flickvän och en ännu stoltare pojkvän (som faktiskt klarat sig bra) så måste jag nu färga även de tofsar blont hår som på något sätt blev missade förra gången!!:) så ja när ni ser mig nästa gång behöver ni inte bli förskrämda! Men akta er jag är som ni alla vet farlig!!:D <3

Av Tess Dess Nea - 8 september 2012 13:12

Igår fick jag lära mig att sitta fint! Som den doberman jag är så var det inga problem, men vissa av de andra nollorna hade lite större svårigheter... nej förlåt, jag menar ju ettorna! För vi är ettor nu! Igår fick vi högtidligt ställa oss upp på stolarna (jag vet, jag blev också förvånad, trodde att man satt ner hela tiden under en sittning?!) och sedan ta av oss banden. Det var en väldigt härlig frihetskänsla men samtidigt blev jag livrädd. Hur i hela friden ska jag klara mig nu? Vem är jag utan det här bandet? Hur som helst hann jag inte tänka efter länge för det blev en galen kväll med dansande på borden på sjösjukan och dansande bakom stackars folk på gatorna.... 


Hur som helst, nu när nollningen är över för mig (och kanske för dig med svesson?!) så är det dags för Allvaret. Det kommer komma en snubbe som heter Allvar (man heter inte Hugo, konstigt nog) och prata med en nu under veckan och han kommer fråga: "Tror du att du verkligen kan överleva tre år av hårt plugg som väntar nu bara för att du överlevde två veckor av nollning?!"..... jo, lite bakvänt är det faktiskt att man festar redan innan man åstadkommit någonting, men det var kanske bra också att man fick ha lite roligt o va lite galen innan man ska läsa fem feta böcker i månaden framöver?? Böcker som jag förövrigt inte fått än, vilket ger mig några dagar till att skjuta upp verkligheten som väntar.... och tro inte att jag kommer sluta vara galen för det. Min galenhet är en sjukdom som består, det kan ni vara säkra på!


// Dass Doberman Dess    

Av Tess Dess Nea - 5 september 2012 08:10

Pluggis jag? Nej nu får du allt skämmas lilla dess! Hur kan man kalla en tjej som sitter på skolan en timme innan skolan börjar helt själv på en väldigt obekväm stenbänk (det fanns bara det och golvet att välja på, vilket oturligt nog också är gjort av sten) för pluggis?:0 Ja i alla fall! Senaste tiden har det hänt mkt! Jag har varit på matfestivalen och ätit stark mat (ja den här maten var faktiskt stark, inte alls som mjölkmakaroner, jag har vittnen). Och ja som vi alla vet (eller ja jag har läst flera sidor om det sen jag började skolan) så är det väldigt viktigt att som svarade att ha bevis och vittnen (visst kan vara viktigt för käranden i ett senare skede igen att kunna försvara styrka sitt) nej jag är inte alls på väg att bli advokat:D Haha ja i alla fall! Det var också mitt val av studier som gjorde att jag igår tvingades ställa mig inför över femtio obekanta människor (eller ja de går i min fraktion/klass) och prata om lagar! Känndes lite så där men konstigt nog behövde jag inte föras till sjukhus på grund av svimmningsanfall^^ Men ja det var inte mina studier som förde mig samman med en inneboende till en inneboende! Det var det min dude som gjorde! Eller ja rättare sagt hans kompis som tydligen bestämt sig för att sno vår skyddsling och diskpojke!! Inte kul kan jag säga inte kul!!!:( för nu står disken där hemma å ropar hans namn Hugo Hugo !!!:D haha Nej men ska väl inte klaga!! Jag har ju nu fått ett hem!! Så om två tre veckor blir det flytt igen! Å den här gången har vi inte handlat på blocket!! Konstigt va? Anledning? Jo vi blev blåsta på två lägenheter men ja äntligen har jag ett hem!!! Men fan va bra det hade vart med en diskpojke!!:p

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards