Alla inlägg under juni 2011

Av Tess Dess Nea - 10 juni 2011 23:37

Hej bloggen, eller borde man kanske skriva hejdå? Antar att den här egentligen bara är till för oss tre trevliga när vi befinner oss i Halmstad, vilket vi inte gör längre...


Men det gjorde jag förut idag i alla fall, har haft en liten gullig mini-semester med familjen där och kollat runt i södra Sverige, samtidigt som jag packade ner hela mitt liv i tre stora väskor som nu har åkt med hem till Dalsland igen. Sommarlov är vad som orsakat detta avsked, som dock inte kommer att vara för alltid. 22 augusti är vi på plats igen, längtar redan (nästan).


Dock värt att nämna var ju den första skolavslutningen på LBS Halmstad. Rektorn drog extremt dåliga vitsar, t ex att han "höll tal" då han höll upp ett papper där det stod 42 på. Men sedan höll han faktiskt ett riktigt tal också, där han nämnde att 42 anses vara livets mening enligt vissa :) 


Efter att sedan blivit Ricked Rolled (Theres, googla det om du inte fattar) delades det ut diplom. Och jag blev lika förvånad båda gångerna jag fick gå fram och ta emot dessa vackra papper. Stolt! Efter det blev det tårta och tårfyllda farväl, bland annat till mit svara diadem med en blomma.


Men som sagt, farväl behöver inte betyda för alltid. Inte än i alla fall, nästa år kommer det att bli värre! Om ett år har jag antagligen stor ångest över vad det ska bli av lilla mig i stora verkligheten och gråta floder över att lämna mina två små troll, Theres Ingemarsson och Linnea Svensson, ta tillfället i akt, detta var min kärleksförklaring till er!


Eller så springer jag helt enkelt runt i vit klänning på stan, lite lagom berusad och skriker " för jag har tagit studenten..."


Jaja, jag har ett helt år på mig att oroa mig över detdär. Och de 10 närmaste veckorna kommer jag inte att oroa mig över ett skit, för vet ni vad, jag har S-O-M-M-A-R-L-O-V!


På återseende, kära, kära blogg!


//Dess   

Av Tess Dess Nea - 8 juni 2011 22:31

I förrgår tog jag och Theres vårt första dopp i havet, efter att ha bott i kuststaden Halmstad i ett kvartal. Det var när vi kom ut ifrån tåget och möttes av en våg av hetta som vi bestämde oss: spontantripp till The Beach!


Vi köpte oss en engångsgrill, ett paket körv och drog ner till stranden (på cykel!). Efter att ha tänt grillen på första försöket och följt anvisningarna om att vänta 20 minuter sprang vi ner i vattnet med underliga burkar i bikiunderdelarna som blivit kvar sedan förra "grillningen".


Dock såg vi inte det väntade hotet. En fågel, en äcklig liten skata närmade sig vår grill. Och vårt paket korv som låg framme! För att rädda situationen fick vi springa upp och jaga undan fågeln och gömma korven långt ner i väskan.


Efter vårt, inte alls särskilt kalla dopp, la vi på korven på grillen, lyssnade på den bärbara radion och mös på bästa sätt. Och trots att korven ramlade ner i sanden, trots att myggerna började attackera oss och trots att Theres Svinet Ingemarsson lyckades tappa våra skor i skogen så insåg jag att det här var början på någonting stort, något efterlängtat. SOMMAREN!!!


//Dess   

Av Tess Dess Nea - 6 juni 2011 23:45

Theres när vi träffades på tåget från Göteborg till Halmstad:

- Jag åkte med en cirkusvagn hit.

Jag:

- Varför var det en cirkusvagn?

Theres:

- Man fick öppna dörren själv. 

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards