Alla inlägg under mars 2011

Av Tess Dess Nea - 25 mars 2011 11:18

Hej hej!

En mycket hektisk morgon har det varit, må jag säga!

För det första packade vi ner halva våra rum i väskor som vi skulle släpa med oss till skolan, för klockan 15.32 sitter vi på tåget hem och ska stanna där tills nästa söndag! Under den kommande veckan ska vi inte gå i skolan utan vi ska ut i världen och skriva coola grejer i tidningar, vi ska ut på liten mysig APU :)

Sen när vi kom fram till skolan (försenade dessutom) fick vi blåsa upp en halv docka och trycka den på bröstet och köra in hela dockans mun i våran egen mun.

HLR kallas det i vissa sammanhang, jag skulle hellre vilja kalla det för veckans motinspass, jobbigt var det!


Nu sitter vi här och sorterar APU-papper. Det ska bli spännande att få vara på en riktig tidning den kommande veckan! Och naturligtvis ser vi även fram emot att få komma hem till våra nära och kära :)


Ha en bra dag allihop,

// Dess   

Av Tess Dess Nea - 23 mars 2011 21:47

Hej hej alla bäverbarn! Idag har man varit på teater med lite annat fölk. Där fick vi dela upp oss igrupper och skriva spökhistorier som den andra gruppen skulle spela upp. Jag och Linnea skrev en berättelse om en zombie ihop med 2 killar. Dess parades ihop med två tjejer och de skrev en historia om en djävulsk Carola. Sedan övertalade hon de andra i sin grupp att skriva en roll speciellt för mig. Bäverbarnet! Så klart tog jag denna roll på största allvar!


När jag smält detta (ja som bäverbarn fick jag äran att äta upp min mormor)   gick vi hem och såg på Glee. Lite roligt ska man väl ha innan man läser på NK provet, som man ska ha imorgon!


Känner mig lite glad. På fredag ska man äntligen få åka hem och träffa familjen och alla djur!   På måndag blir det till att ha APU på tidningen. Känns som om saker går bra just nu!


Förresten om ni behöver en roll specialskrivet för er så kontakta Dess. Hon gör det riktigt bra!


//Tess   

Av Tess Dess Nea - 22 mars 2011 18:20

Hej hej!   Idag har det varit en helt vanlig onsdag i Halmstad  


Vi har fått det bekräftat - alla lärare är besatta av sniglar. I alla fall fotoläraren och matte/naturkunskapsläraren. Snigeltidningar, snigelsamlingar och sniglar som parar sig med sniglar från andra sidan ån.   (snigeln har utvecklat ben - det är det som kallas evolutionen 


Sen var det några människor som stod mitt i skolan och spelade "The River" och "Knockin' on heavens door" och vi gick iväg och lyfte lite skåp istället för att lyssna på bandet. Sen pratade vi med engelskaläraren som hade "Rule Britania" på hjärnan och gav oss MVG på våran fantastiska, underbara film om brittiska författare. Efter det så var det en gubbe på en bro som vi gick under, han skrek något obegripligt och gick iväg. Och så får vi inte glömma den andra gubben som stod och fiskade med kroken i trädet.


Och så är det ju inte ens onsdag idag..


Nu är det dags att gå ner och steka pannkakor,

Néa   



NK!

Av Tess Dess Nea - 21 mars 2011 16:05

Hej hej! Här kommer en liten uppdatering från lilla mig :P I helgen har man vart i Gbg och träffat släkten. Det var mysigt att träffa familjen efter så lång tid! Som tur är får man träffa dem till helgen igen då man ska praktisera på Falköpings tidning. Riktigt glad att man lyckades fixa en plats i panik   Hoppas bara på att de andra också lyckas fixa   


Idag har man ägnat dagen åt att se på naturfilmer! Så nu blir det nytt prov på fredag! Hoppas det går lika bra som förra!!!!!! Förutom detta har man väl inte gjort så mycket idag. Men nu ska man skriva fin recension av film! Konstigt att uppgiften aldrig riktig blir skriven :P Anledningen kan väl inte vara att man går in på nätet i stället? Känner mig ändå stolt här nere är alla besatta av it-girl på FB. Det är inte jag!  


//Tess   

Av Tess Dess Nea - 20 mars 2011 21:24

Vi sitter och snackar om Darins musikvideo till låten Love Killer där han dör i slutet. 


Theres: "Det är synd att man måste känna sig som en nekrofil när man tycker att han är snygg"

Av Tess Dess Nea - 15 mars 2011 22:10

Hej hallå där allihop!


Under vecka 11, 12 och 13 är det APU-veckor på LBS Halmstad, och gissa vad man får göra då om man inte har en praktikplats? Vad man vill :D

Jag, Tess o Nea satt därför idag i skolan och grubblade på vilka ord som inte finns med i T9:s ordbok. Några vi kom fram till var bland annat bäver, kaktus och livsförsäkring. Så nu vet alla det!


Nejmen jag skojade bara. Fast inte om det där om T9, det var faktiskt en riktig uppgift i Svenska B.

Under dessa tre veckor får man nämligen skapa sig ett eget schema där man lägger ut tid för att ta igen saker man missat. Och i vårt fall är det en hel del x) inte för att vi är dåliga, utan för att vi nyss bytt skola och ska läsa in 2 kurser som vanligtvis tar ett år på 3 månader ^^ 


Nej, vet ni vad? Nu ska jag sova. Imorgon blir det filmklippning på högsta nivå! Vi får hoppas jag inte klipper till Theres av misstag också... Fast, det kanske inte vore så dumt ändå?


Kram

//Dess   

Av Tess Dess Nea - 14 mars 2011 19:39

Hej hej igen! Gissa vad vi tre galna människor gjort idag :) Jo vi har cpat runt på skolan och spelat in en film. Precis som tyskafilmen fast på engelska. Om brittiska författare. Så nu har vi kommit fram till att man kan skildra william shakespeare genom att skaka ett svärd   Detta var i en liten gullig filmsekvens. I verkligheten fick vi lära oss att man bara får ha hörlurar i en viss sal och att när personen som är ansvarig för den salen säger att ¨han måste gå nu så vi måste lämna salen, betyder det bara att vi ska gå. I själva verket ska han gå runt på skolan i g´flera timmar till.... Ganska gullig människa det där   Nåt mer har väl inte riktigt hänt idag tror jag :)


//    Tess

Av Tess Dess Nea - 11 mars 2011 20:41

Hej hej! Känner mig ganska glad idag! Äntligen efter en hel veckas ringande till tele 2 fanns det en människa som kunde hjälpa mig!   Känndes riktigt skönt faktiskt! Så nu är facebook äntligen besökt av en viss människa igen!  Kanske ska man berätta att tv var på skolan idag men konstigt nog inte för att filma Zack Efron, Cody Linly ( Jake i Hannah Montana) Joseph Lewitt (killen i inception), eller Robert Pattison. Det kanske låter lite konstigt att jag räknar upp en massa kändisar mitt i pratet om skolan? Men det finns faktiskt folk där som är oerhört lika just dessa. Det är faktiskt skrämmande. Fick reda på att precis alla tjejer i skolan är hemligt kära (eller kanske inte så hemligt eftersom alla killar vet det) i Zack Efron killen. Han råkar vara lärare. Synd att man inte har honom i något ämne asså!   


Förutom att man sett dessa killar idag har inte allt annat varit roligt! Först får man nej till varje APU plats man försöker få, sen går man till biblioteket och träffar den tjurigaste gubben i världen.    En sån människa borde inte få jobba på ett sånt ställe!


//   Tess

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards