Alla inlägg under november 2011

Av Tess Dess Nea - 24 november 2011 19:24

Hej å hå  


Vad är höjden av pluggishet? Jo, det är när man kommer i tid till lektionen (för en gångs skull) och när läraren ska dra igång genomgång skriker man: "Men hallå, ska vi inte ha prov i dag?!" och får svaret: "Nej det är nästa vecka..."


Detta inträffade för de tre trevliga idag! Men jag skyller på de andra två små röriga djuren, som för övrigt varit gamla och stela av träningsvärk idag på grund av idrottsdagen igår (jag var stolt nog inte fullt lika gammal och stel).


För övrigt så har vi gjort mycket vackert på vår hemsida, vi har lagt ut nya bilder på oss som inte är fullt lika vettskrämt fula som de som var där innan. Ta gärna en kik på www.hallahalmstad.se!


Konstigt nog befinner jag mig inte på ett tåg påväg hem just nu. Detta beror på att jag ska stanna i Halmstad i helgen och göra intervju med några kändisar, mysa med mina nytända adventsljusstakar och kanske ta hit någon annan stake man kan tända... 


Precis nu när jag skulle avrunda detta inlägg inser jag att jag inte förklarar rubriken ännu! I ärlighetens namn fattar jag fortfarande inte hur det går till, men tydligen så finns det ett barnprogram där någon mimar på finlänsk dialekt! Linnéa, detta är ett utmärkt tillfälle för dig att faktiskt skriva någonting här och ge en bra förklaring till det hela sjuka fenomenet...


Kram från   



Av Tess Dess Nea - 17 november 2011 18:51

Det känns faktiskt nästan värt att skriva här igen nu när det inte bara är jag som skriver (eller läser) saker här längre. Det lilla djuret Theres har vaknat ur dvalan och har börjat göra mina små inlägg här mindre ensamma med att själv skriva några.


Det var lite roligt också, att gå in här och läsa om vad de haft för sig de senaste dagarna då jag legat och hostat hemma. Roligt också att veta hur religionprovet var utformat, mycket lägligt för mig som ska skriva detta prov snart :) 


Något mindre roligt är att jag har dåligt samvete över hur mycket dom har åstadkommit utan mig den här veckan. Är jag en bromskloss i vanliga fall som dom klarar sig mycket bättre utan? Det börjar kännas så... 


Mycket underligt är också all tid som jag plötsligt fått över till ingenting. Jag som trodde att man kom efter i skolan av att vara sjuk en hel vecka har precis haft tid att skriva nästan sex sidor på mitt projketarbete, något som jag behövt göra i flera månader nu. Förutom det har jag hunnit läsa igenom halva körkortsboken, och då blir det väl till att snart börja köra också... 


Hoppas att jag kan göra en storslagen comback på måndag och börja göra någon nytta igen, annars ska jag dra ett mycket dåligt skämt för mina små vänner som jag hörde på Vem vet mest? nu: "Man kan alltid låna ut pengar till en japan, för dom får man alltid igen (i yen=japans valuta). 


Det gjorde sig liiite bättre på teve än i skrift, men men...


 // 

Av Tess Dess Nea - 15 november 2011 18:53

Ja som rubriken säger har jag idag satts på prov. Först ett vanligt prov, alltså ett man gör i skolan. Okej jag satt inte på det men ni fattar. I alla fall, religion handlade det om eller ja rymdvarelser (ja provet gick helt sjukt ut på att förklara kristendom och judendom för rymdvarelser). Vet inte riktigt hur det gick eftersom jag inte vet om rymdvarelserna fattar svenska. Men i och för sig vet jag inte ens om de skulle fatta det om de trots allt kunde svenska. Men ja ja vi får se.   


Idag har jag och Linnéa fortsätt den räd bland affärer i Halmstad som vi påbörjade igår.    Alla är faktiskt jättetrevliga (eller ja det finns några undantag men det är bara ett fåtal) och man får liksom en kick av att gå runt och prata med alla. Vi har inte fått något klart ja än men förhoppningsvis kan nån liten affär höra av sig! För er som inte fattade det var detta prov två.


En annan sak jag bara måste berätta gäller den undersökning jag och Linnéa idag gjorde. Det var en riktigt stor undersökning och den tog lång tid (faktiskt nästan fem minuter). Det var nämligen så att jag fick en plötslig lust att se vem som skrivit mest på bloggen. Nu var det väl inte riktigt det jag kollade upp i och för sig så undersökningen failade lite... Men men jag fick reda på vem som skrivit minst! Denna plats vann nämligen Linnéa. Detta lilla svin har nämligen bara skrivit ett ynka inlägg här under hela den här tiden! Så avslutningsvis vill jag nu sätta Linnéa på prov och se om hon antar utmaningen och skriver något mer inlägg!  


Ha det gött!

//   Tess 

Av Tess Dess Nea - 10 november 2011 18:46

Hej! Var ett tag sen jag skrev här kan jag ju ärligt säga. Men efter att hotmailet kommit fram från Dess och efter hennes tjatande, och det faktum att jag tidigare idag sa att jag ska börja ta tag i mitt liv tyckte jag att bloggen var ett bra första steg så här är jag nu   Trodde nästan jag skulle få gå hem idag efter att först tåget blivit försenat och sedan bussen (eller ja busssen var väl kanske inte så sen men de två minutrarna gjorde mig orolig). Men som ni alla vet så när man minst anar det kommer det en skabbig, skabbig, skabbig skabbig buss (eller ja).


Har under veckan börjat bli orolig för den telepati som verkar finnas mellan alla LBS elever. Jag tyckte min idé till projektarbete var speciell och näst intill briljant men så får man reda på att alla i Skövde kommit på samma briljanta idé, en galen spökbok. Så även om alla inte tror på spöken borde man tro på LBS anden (ett ord som lilla Dess uppfunnit).Och i helgen blir det till att jobba med projektet som LBS anden skapat.


Känns för övrigt riktigt skönt med helg! Den behövs nog eftersom prov, redovisning och en "räd" bland företag i Halmstad väntar nästa vecka då vi behöver annonsörer.


Ha det gött alla läsare (ja jag menar dig Dess)

///  

  

Av Tess Dess Nea - 7 november 2011 20:44

Japp, ikväll kände jag bara för att blogga helt enkelt. Det har inte hänt något spektakulärt i Halmstad direkt (förutom att tre trevliga anlände med direktflyg från Höstlov igår) så jag har inget historiskt att rapportera om.

Där emot kan jag upplysa allmänheten om vad som kommer att hända i framtiden, och med det menar jag redan imorgon.

Då blir det affärslunch med UF på Bent Bil, sedan möte på Maxi med tidningsställansvarig och på kvällen blir det lite teater, vi ska se Hamlet!


Något annat roligt som jag ser fram emot är den kvällen i veckan det går något bra på TV. Hoppas på att det också blir imorgon, men man ver jag aldrig. Kolla in tv.nu för att sluta leva i ovisshet? Nej, det orkar jag inte, jag har levt i ovissheten så länge nu ändå. 


Konversation vid matbordet:

Emma Svesson: Vad är det på TV ikväll?

Marianne Färsch: Ingenting.

Anita (nä, jag har ju inget mer roligt namn): Jo, för mig gör det det, för jag har fått kanaler igen.


Eller ja, fått o fått, jag tog steget och äntligen ringde Viasat. Dom sa: Dra ut kontakten och sätt i den igen. Sen funkade det. 


Ha det bra och andas på!

//  

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards