Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Nej men va? Vem är du?

Av Tess Dess Nea - 8 januari 2013 17:29

Ja precis som den här rubriken undrar ni nog vad det tagit åt mig. Jag menar är inte den här bloggen bara ett tyst rum, precis som innan ett eko väcks och det blir ett ekorum? Men nej nu gör vi ett avbrott i tystheten. Känner att det är dags nu och som Dess skrev i förra inlägget är vi tillbaka, enda skillnaden är att det denna gång är på bloggen.


Så vad har hänt sen sist? ja vad har inte hänt? Det har varit jul och saknaden efter en liten ängel har varit stor. Ingen extra liten nisse som hjälper en bära ner julklappsberget som mamma och pappa köpt. Ingen som än en gång ska säga; nej inte en prydnadssak till ditt svin!   Men ja man hade en annan sötsak där, och ängeln var ju med ändå!  


Sen var det dags att bege sig upp i norr, till ett snöigt Skellefteå. Konstigt. Inte bara landsbygd och snö. Var som ett litet samhälle. Vi såg ju inte ens några isbjörnar. Inte ens lille Nathans släkt var så farlig.


Sen kom vi hem å då var det nyår, när jag tänker efter jössös vad saker på typ en vecka   . Men ja då kom fyra små djur hit. Två som ni redan känner (ja jag pratar om dess och Svesson) sen drog ju dess med en kusin ( ja vi försöker nästla in alla vi känner) :D så då hade vi en liten val också! Sen blev det ju en liten hund också, sorkens kompis!


Med andra ord en gullig liten sammankomst om än sorglig. Första året som den Lilla och min farbror aldrig ska få uppleva   Men ja har man små pomeranian i en flock omkring sig är allt nog ganska bra ändå  


Men ja vad händer nu? Jo i helgen blir det fest för lilla mig, så klart är ju 20 stora år nu (konstigt? fick ju bara muffinssaker i present, och ett nallearmband :P haha).


Men ja tänkte skriva ett glatt inlägg för att jag känt mig riktigt uppåt senaste dagarna trots allt..... Men så sluta det så här    i alla fall. Nu är vi tillbaka, å fy vad vi ska vara ettriga :D


Ha det bra nu! Tills någon av de andra vaknar upp ur sin dvala (kan ju vara så ibland att murmeldjur och rävar går i ide)   


///// Tess  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Dess Nea - 16 maj 2013 16:15

Hej alla galna förföljare!:) ja ni kan inte va många nu! Förmodligen bara en duschskrapa och en uggla:D men det räcker! Som den lilla Dess sa man är ju lite patetisk ändå, och utan duschskrapor och galna djur går det inte att leva. Så ja jag är nöjd ...

Av Tess Dess Nea - 14 maj 2013 11:23

Ibland måste man försöka se de små sakerna i livet. De jättejättesmå. Typ myror och kryddor. Eller dvärgar och vättar. Eller helt enkelt de där detaljerna som gör att livet faktiskt rullar på ganska smärtfritt. Som att man har en helt fantastisk vatt...

Av Tess Dess Nea - 24 april 2013 18:14

Se upp allihopa för här kommer en mummeldjursattack!!    Jaa, som de andra två delarna av tre3vliga redan hört har jag efter mycket panikande och funderande bästämt mig för att byta program, så om fyra månader flyttar jag förmodligen  hem till mina f...

Av Tess Dess Nea - 3 mars 2013 17:16

Att vara hemma i den lilla hålan en helg som denna kan erbjuda mycket! Jag har blivit hembjuden till en herre jag mötte i trappuppgången (han var 90+ och jag sa artigt nej men "tack ändå") jag och en viss val gjorde det spännande nattlivet osäkert me...

Av Tess Dess Nea - 29 november 2012 12:19

Hej hej hej!   Tre stycken hej, precis lika många som vi trevliga! Snart ska vi tillbaka till ett ställe där sagan om de tre trevliga en gång startade, vilket är den gulliga staden Halmstad (inte så svårt att gissa kanske?). Där ska vi se den  ef...

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards