Alla inlägg under februari 2012

Av Tess Dess Nea - 10 februari 2012 22:04

Jahapp. Då sitter man här, i sin patetiska ensamhet en fredagskväll i Halmstad. Något sjukt har hänt för jag har börjat lyssna ohälsosamt mycket på 80:talsmusik... Jag och Linnéa skyllde det på vägglössen igår, men jag börjar undra om det inte är något allvarligt fel utöver det också. Dessutom när kvällens mest spännande höjdpunkt är när man får 95 lines på Tetris (mitt rekord ligger på över 200, men det var under min så kallade "glansperiod" har ju lagt av mig lite under hösten, men funderar på att börja träna igen...) måste det vara någonting som inte stämmer. 


Jag passar på att skicka en liten applåd till Linnéa som stått ut med många sådana här ensamma fredagskvällar. Hon är helt enkelt ett gulligt murmeldjur som klarar av vägglössen och deras påfrestningar mer än vad jag gör...


Dagen idag då? Jorå, riskettan avklarad, en av de ändlöst många milstolpar innan jag får mitt körkort... (om det någonsin händer).

Har svalt en stor dos negativitet både igår och idag tror jag. Men, eftersom negativt och negativt blir posetivt (där ser ni, det gör inget att jag totalstruntat i att plugga till matteprovet, jag kan ju redan det viktigaste!) hoppas vi på en bättre dag imorgondagen, då Halmstad bland annat kommer att få besök av en galen mos-ätare!


Ha en trevlig kväll allihop, och om inte kan det kan ni väl försöka ha trevligare än jag har i alla fall? Lovar er att det inte är svårt!


//  

Av Tess Dess Nea - 7 februari 2012 00:25

Jag tror aldrig någonsin ett blogginlägg sett dagens ljus såhär sent på natten på den här bloggen. Eller kan man ens kalla det för blogg när vi inte skriver särsklit förståeligt för omvärlden? Behöver i alla fall skriva av mig, för det är mycket som händer just nu. Det är folk som blir dissade för att de inte har någon poäng med vad de säger, Bori har börjat inreda sitt rum och idag fick Linnéa och Ingemar reda på att de förmodligen inte kommer att få något barn. 


Nä, vem försöker jag lura, ni vet lika väl som jag att det där inte är "mycket" som händer, eftersom sådant där händer ständigt och jämt för tre3vliga+Bori här i Halmstad. Det måste vara någonting annat som händer där som gör att det blir mycket, men det tar vi inte nu för då blir allting så djupt, och om jag ska stå i någon sorts djupt grävd grop kommer jag se ännu kortare ut än vad jag egentligen är. Och jag är ju faktiskt någon slags vätte, så det räcker som det är. 


Mean Girls 2 är för övrigt en ganska dålig film. 


Godnatt folket, thank you for your time.


//  

Av Tess Dess Nea - 3 februari 2012 12:23

Löv is in the air. Det sa precis det lilla djuret Tess till mig. Någon undrar varför ingenting är som vanligt och varför det är en skum banderoll i entren på skolan. Jo, idag är det redovisningsdag! Efter en veckas hårt slit med schemabrytande temavecka är alltså dagen D här. Jag och Linnéa kliver fram i redovisningsposition med resten av vårt lag (två utav sex möjliga) och med Suspisious Minds-låten ringande i öronen ifrån gårdagen ÄGER VI ALLTIHOP! Receptet till en bra redovisning är alltså att må dåligt över hur dåligt det kommer att gå och sedan inse hur bra det faktiskt gick (blanda detta men en skvätt jäger).


Jag och Linnéa har dessutom testat på något nytt idag. När termomentern visade -14 bestämde vi oss nämligen för att ta bussen till skolan! Det gick förvånansvärt bra och kostade mig bara 14 kronor. Så, -14 kommer det även stå på min betalningslista på bankkontot. Men det var det värt mina vänner.


Bori sa dessutom igår att jag borde skriva på bloggen att vi fyra är som en familj. Och det är sant. Vi är dryga mot varandra, smågnabbas hela tiden, skriker och skrattar tillsammans och står inte ut att vara längre än några timmar själva på våra rum. Vi har till och med bestämda platser i bilen när vi åker till skolan. Det är kärlek det. Så jag antar att Theres hade rätt; Löv is in the air<3


//   

Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards