Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Tess Dess Nea - 31 augusti 2012 11:50

Ja, Theres, jag vill kalla dig pluggis. Jag gör det nu: pluggis. Så, då var det gjort...........(väntar på reaktion)............ Okej, hade väntat mig en lite större reaktion, men visst, okej det är lugnt! Jag fick sagt det i alla fall!


Tänker tillbaka till de fina tiderna då vi var pluggisar alla tre tillsammans så vi var som en sammanfogad klump som ständigt gick runt med en intensivt lysande glödlampa över huvudena och bländade alla med vår smarthet. Det var vår grej, vår image, alla visste vilka pluggisarna i JOH09 var för några (de kunde inte våra ensklida namn utan vi gick under det samlingsnamnet Skövde, men skit samma det spelade inte så stor roll). När någon i Halmstad frågade vad Skövde höll på med så sa folk: de sitter väl o pluggar någonstans. Ja, snart kommer vi att sitta och plugga någonstans allihop, men inte på samma ställe längre. Som tur är har jag inte tid att fundera över hur sorgligt det egentligen är än för jag är mitt inne i en galen karusell av lekar, mördarramsor och färgglada pannband som kallas för nollningen. Ikväll ska jag som den stora nolla jag är förvandlas till en smurf genom att klä mig i turkost från topp till tå, det är nämligen turkossittning! Tur att jag köpt mig en megahatt annars hade jag nog blivit dränkt så som regnet vräker ner här.


Ni kanske tycker att det är tjatigt att alla mina inlägg numera blir något tragiskt snyftbrev där jag förklarar min kärlek till de andra två och gråter över hur mycket jag saknar dem, så jag kanske skulle skippa det i det här inlägget? Ni vet ju redan att saknaden bara blir större för var dag som går och mitt i alla lekar och mördarramsor så ställer jag mig ständigt frågan: "Vad håller jag på med? Vad gör jag här egentligen?!", så det är väl onödigt att dra upp det igen. Men men, hur som helst, vad som än händer i livet, om vi är pluggisar, nollor eller vad som förmodligen väntar i framtiden sjukt rika och framgångsrika surikatadvokater/murmeldjursinformatörer/dobermanjournalister så kommer vi alltid ha ett särsklit band emellan oss som kan sträcka sig flera varv runt jorden i avstånd om det skulle vara så. Det vill säga, tills de andra två begär besöksförbud av polisen för mig, men det är ett senare problem.


//Dess  



Presentation

Hej och välkommna till vår blogg!
Vi som skriver här är tre galna tjejer som flyttat till Halmstad för att gå på Ljud och Bildskolan. Följ vår vardag i skolan, med vännerna och på våra rundturer i den nya staden!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards